Skip to main content

Szkolenia dla pracowników

1 komentarz

Szkolenie pracowników przynosi szereg korzyści nie tylko pracodawcy, który zyskuje kompetentnego pracownika, ale także zatrudnionemu, dla którego jest ono szansą rozwoju, a nawet awansu. Kursy nierozerwalnie są jednak związane z kosztami, dlatego wielu pracodawców zwleka ze szkoleniem pracowników. Pamiętać jednak należy, że poszerzanie kompetencji pracowników firmy zwiększa jej wydajność i konkurencyjność. 

Pracownicy podczas szkolenia w Biurze Rachunkowym B&N

Kiedy zdecydować się na szkolenia w firmie?

To pytanie zadaje sobie zapewne niejeden pracodawca. Naturalnie istnieją szkolenia obowiązkowe, które każdy pracownik powinien odbyć, jest to na przykład szkolenie BHP, którego wymaga obecnie prawo. Decyzja o wysłaniu na szkolenie jest trudniejsza w przypadku kursów dodatkowych, nieobowiązkowych. Może ona być związana z niską wydajnością pracowników. Szkolenia doskonalące kompetencje wymagane na wykonywanym przez nich stanowisku mogą okazać się pomocne w rozwiązaniu tego problemu. Inną sytuacją, w której szkolenia mogą okazać się potrzebne jest zmiana obowiązków pracownika (np. awans) bądź też zmiana narzędzi, z którymi zatrudnieni pracują (np. w postaci zmiany programu komputerowego). 

Uczymy się przez całe życie

Istnieją również zawody, które wymagają ciągłego doszkalania ze względu na zmiany zachodzące w świecie. Przykładem takiego zawodu może być księgowy czy pracownik biura rachunkowego. Jego praca opiera się na znajomości aktualnych przepisów. Dlatego też szkolenia z zakresu rachunkowości czy prawa są w tej branży niemal niezbędne. Szukając odpowiednich szkoleń z tego zakresu warto zwrócić się do specjalistów. Dlatego naturalnie najlepszym wyborem dla szkoleń z zakresu rachunkowości są wyspecjalizowane biura rachunkowe, usługi takie świadczy na przykład Biuro Rachunkowe B&N w Bydgoszczy. Oczywiście pracodawca może narzucić na pracownika obowiązek doszkalania się na własną rękę, jednak na pewno nie będzie to tak wydajne jak zainwestowanie w jego szkolenie. 

Umiejętności miękkie - niemniej istotne

Coraz więcej pracodawców decyduje się także na szkolenia z zakresu umiejętności miękkich, co poprawia komunikatywność pracowników, uczy ich zdrowej asertywności, umiejętności wyrażania swojego zdania, negocjowania czy pracy z klientem. 

Wymierne korzyści

Zatrudnieni mogą pracować wydajniej, według aktualnych procedur, popełniać mniej błędów, a także czuć się pewniej w wykonywanych obowiązkach. Na uwagę zasługuje również fakt, iż pracownik, któremu pracodawca zafundował szkolenie będzie bardziej przywiązany i lojalny wobec firmy, która w niego zainwestowała. Poczuje się także doceniony, przez co będzie solidniej wykonywał powierzone mu obowiązki.

 

Nie dziwi zatem, iż coraz więcej pracodawców decyduje się na szkolenie swoich pracowników. Sami pracownicy również chętnie podchodzą do szkoleń. Jest to dla nich szansa wykazania się, wyeksponowania swoich umiejętności i kompetencji. Możliwość podniesienia swoich kwalifikacji na koszt pracodawcy może być formą nagrodzenia pracownika. Nabyte umiejętności zaś mogą pomóc nie tylko w lepszym pełnieniu obowiązków, ale także w awansie na wyższe stanowisko.

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • Ten komentarz czeka na zatwierdzenie (jest widoczny tylko dla Ciebie).
    Andrzej · 1 lat temu
    Świetny artykuł! Właśnie rozkręcam swoje biuro rachunkowe i zastanawiałem się nad aspektem szkoleń dla pracowników, tzn. kiedy je rozpocząć i na co dokładnie się zdecydować - wątpliwości rozwiane, dziękuję!