Skip to main content

Specjalista SEO czy agencja? Komu zlecić pozycjonowanie strony internetowej?

Dodaj komentarz

Współcześnie żaden biznes nie może dobrze prosperować, jeśli nie będzie on odpowiednio widoczny w Google, czyli w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej. Dotyczy to nie tylko firm, działających w sieci, ale również i tych, które funkcjonują wyłącznie stacjonarnie. Coraz więcej właścicieli przedsiębiorstw odkrywa również zalety dobrego pozycjonowania. Widoczność w Internecie, która dotyczy nie tylko przeglądarki, ale również wizytówek czy map, to jeden z podstawowych warunków sukcesu w dzisiejszej rzeczywistości. To, na jaką skalę powinny być prowadzone działania SEO, zależy przede wszystkim od wielkości danego biznesu. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak czy powierzyć takie zadanie specjaliście SEO, czy też zgłosić się do większej agencji? Niektórzy również rozważają stworzenie etatu dla osoby, która będzie zajmować się promowaniem firmy. Jak to wygląda w praktyce i które rozwiązanie uchodzi za najlepsze?

pozycjonowanie stron kraków

Jak spisać umowę pozycjonowania z agencją SEO i freelancerem?

Powierzenie promocji firmy zewnętrznym agencjom czy osobom, zajmującym się pozycjonowaniem, jak chociażby specjalista SEO Dawid Wieczorek – pozycjonowanie stron internetowych, powinno zawsze być poprzedzone dokładną analizą umowy. Wszelkie wątpliwości i zastrzeżenia muszą być bowiem rozwiane jeszcze przed złożeniem na niej podpisów. Dodatkowe wyjaśnienia pozwolą uniknąć nieporozumień w przyszłości i budować pozytywne relacje w biznesowej współpracy. Dlatego też odpowiednia umowa jest niezwykle istotnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę, poszukując sposobów promocji dla swojej firmy. Każda współpraca powinna bowiem opierać się na wzajemnym zaufaniu. Jeśli go zabraknie, droga do sukcesu będzie znacznie utrudniona. Niezwykle istotnym punktem będzie w tym przypadku również dobra komunikacja, pozwalająca rozwiązać zaistniałe w toku współpracy problemy.

Racjonalne oczekiwania, a rzeczywistość, czyli jak współpracować z agencją SEO?

Wzajemne zaufanie to podstawa współpracy, o czym zostało już wspomniane nieco wcześniej. Klient powinien równocześnie zdawać sobie sprawę z tego, że nawet najlepszego biznesu nie da się wypromować w krótkim czasie. Przedsiębiorstwa, cieszące się najlepszymi wynikami w tym zakresie, na swoją popularność pracowały latami, co warto wiedzieć, podejmując współpracę z agencją. O tym, ile trwa pozycjonowanie strony, przeczytać można w artykule: https://www.dawidwieczorek.pl/blog/jak-dlugo-trwa-pozycjonowanie-strony, poruszającym również temat czynników, mających największy wpływ na czas promocji firmy w sieci.

specjalista seo kraków

Co jeszcze należy wiedzieć, rozpoczynając współpracę z agencją SEO?

Za promocją idą również koszty, które trzeba ponieść, by stać się rozpoznawalnym w Internecie. Na ostateczną cenę składa się nie tylko praca specjalisty od SEO, ale również inne koszty, które wynikają, chociażby z potrzeby opłacenia abonamentów i specjalistycznych narzędzi, wykorzystywanych przez agencję. O jakości współpracy mogą świadczyć np. comiesięczne raporty, monitorujące działania, podejmowane przez specjalistów SEO.

Jakie koszty wiążą się z zatrudnieniem specjalisty SEO?

Decyzja o utworzeniu stanowiska dla specjalisty SEO we własnej firmie wydaje się być racjonalnym rozwiązaniem. W ten sposób można kontrolować jego poczynania i na bieżąco śledzić postępy w pracy. Trzeba jednak liczyć się wówczas z odpowiednimi kosztami. Średnie wynagrodzenie dla doświadczonego  specjalisty w tym zakresie waha się w naszym kraju od 4500 do nawet 6500 zł. Dochodzą do tego również dodatkowe koszty, związane z zakupem odpowiednich narzędzi do pracy. Do narzędzi tych należą np. programy, które wskażą przydatne słowa kluczowe, dokonają analizy potencjalnych linków, które przekierują użytkowników na stronę firmy oraz będą monitorować widoczność strony. Każde z wymienionych narzędzi wymaga ponoszenia kosztów, choć przyczyniają się one w znaczący sposób do pozycjonowania strony w Internecie.

Na jakie koszty trzeba się jeszcze nastawić?

Decydując się na zatrudnienie własnego specjalisty SEO, należy również liczyć się z kosztami, związanymi z pozyskiwaniem linków z zapleczy tematycznych, for internetowych i artykułów sponsorowanych. Dlatego też wiele osób dokładnie kalkuluje koszty, zastanawiając się nad idealnym dla siebie rozwiązaniem. Wybór ten bardzo często podyktowany jest rodzajem prowadzonego biznesu. Lokalne przedsiębiorstwa i mniejsze firmy, na ogół korzystają więc z usług agencji SEO, ograniczając w ten sposób koszty, ponoszone na rzecz promocji firmy w sieci. Z kolei duże przedsiębiorstwa często decydują się na własnego specjalistę SEO, choć w każdym przypadku decyzja taka wymaga dogłębnej analizy spodziewanych korzyści. 

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.